Kohteeton

Pingviinimatkat kokonaista kolme vuotta!

17.8.2014

Elokuu on varsinaista meidän kahden juhlaa! Yhteistä tarinaamme on alettu kirjoittamaan elokuussa 12 vuotta sitten, naimisiin mentiin elokuussa yhdeksän vuotta sitten ja Pingviinimatkat sai alkunsa 16.8. Kolme vuotta sitten! Kävimme hiljan läpi kuvia kuluneilta vuosilta tarkoituksenamme jakaa teille muutamia fotoja niiden vaiheilta. Siinä vaiheessa kun pääsimme puolen vuoden irtiottomme loppuun oli kuvia valikoitu jo 50…. Huuups….

Niin monta upeaa hetkeä ja rakasta yhteistä muistoa, joten päädyimme tekemään tämän kuvapostauksen vain tuolta puolen vuoden matkalta. Onhan se kuitenkin naimisiin menon lisäksi taatusti upeinta mitä olemme koskaan tehneet, ja myös luettavissa omalta ’puoli vuotta tien päällä’ välilehdeltään nykyisin. Kolme vuotta on sen verran hyvä saavutus blogille, että toimikoot tekosyynä kuvatulitukselle! Kuvat ovat matkan etenemisjärjestyksessä

Matka alkoi Singaporesta. Gardens by the Bayn valoshow kuvasti hyvin korkeaa mielialaa.

Matka alkoi Singaporesta. Marina Bay Sandsin valoshow kuvasti hyvin korkeaa mielialaamme

Singaporesta jatkoimme matkaa Tiomanin saarelle. Vielä tässä vaiheessa tuntui, että olemme ihan tavallisella parin viikon talvilomalla.

Kuala Lumpurin Petronas Towers oli upea iltavalaistuksessaan. Noin muuten ei KL jättänyt meihin mitenkään erityistä muistijälkeä tai tarvetta palata uudelleen.

Kuala Lumpurin Petronas Towers upeassa iltavalaistuksessaan. Noin muuten ei KL jättänyt meihin mitenkään erityistä muistijälkeä tai tarvetta palata uudelleen.

Päiväkävely Langkawin Chennai Beachillä

Langkawilla auringon laskua tuijottaessa valtasi mielen täydellinen onni, kun vihdoin ymmärsi, että näitä pääsee katsomaan vaikka jokainen ilta seuraavan 5 kuukauden ajan.

Langkawilla auringon laskua tuijottaessa valtasi mielen täydellinen onni, kun vihdoin ymmärsi, että näitä nähdään vaikka joka ikinen ilta seuraavan 5 kuukauden ajan.

Langkawilla nautittiin ensimmäiset tajunnan räjäyttävät hyvät pöperöt

Langkawilla nautittiin ensimmäiset tajunnan räjäyttävän hyvät pöperöt

Penangilla sade pääsi yllättämään, mutta meillä oli aikaa odotella

Penangilla sade yllätti säännöllisen epäsäännöllisesti. Olipahan ainakin aikaa odotella sen taukoamista…

Juuso otti frendien Darwinissa Frankin kanssa

Darwinissa napattiin Frankin kanssa ”frendie”. Kuvan näppäsi kaupungissa vierailulla olleen Barak Obaman henkilökuntaan kuuluva nainen.

Matkasimme halki Australian Darwinista Adelideen ja siitä vielä edelleen Melbournen kautta Sydenyihin bussilla. Kokemus jota ei oltu etukäteen suunniteltu, mutta olemme hyvin iloisia, että sen teimme. Näimme enemmän kuin koskaan uskalsimme toivoakaan.

Matkasimme halki Australian Darwinista Adelaideen ja siitä vielä edelleen Melbournen kautta Sydenyihin bussilla. 6500km kokemusta, jota ei oltu etukäteen suunniteltu, mutta olemme hyvin iloisia, että sen teimme. Näimme enemmän kuin koskaan uskalsimme toivoakaan.

Australian maanteitä halkoo massiiviset Road Trainit

Australian viivasuorilla maanteillä kulkevat massiiviset Road Trainit. Kuvauspaikka Katherinen kaupunki on eräs harvoista asutuskeskuksista Stuart Highwayn varrella.

Ulurun näkeminen ensimmäistä kertaa horisontissa tuntui siltä kuin olisi tipahtanut elokuvan kulisseihin

Ystävällinen isäntämme Martin Cooper Pedyn Radeka Down Under hotellissa. Yö kuusi metriä maan alla oli hieno ja erilainen kokemus!

Ystävällinen isäntämme Martin Cooper Pedyn Radeka Down Under hotellista. Yö kuusi metriä maan alla entisessä opaalikaivoksessa oli hieno, ainutlaatuinen sekä viilentävä kokemus!

Milla viihtyi erityisen hyvin Melbournessa

Milla näki valon ja viihtyi muutenkin erityisen hyvin Melbournessa

Sydney Harbour on täynnä elämää. Suosittelemme hyppäämään Manlylle vievään lauttaan.

Vietimme joulua Sydenyssä ihanan ystävämme Anitran luona ja kävimme ihastelemassa tätä maisemaa useampanakin iltana.

Uudessa-Seelannissa elää n. 60 miljoonaa lammasta, tässä heistä muutamia.

Maailman jyrkin asuinkatu Baldwin Street Dunedinissa Uudessa-Seelannissa. Tätä ravatessa luulisi pysyvän hyvässä kunnossa!

Uuden-Seelannin eteläisimmän kaupungin Invercargillin kadut on kaavoitettu muinoin Skotlannista käsin. Todellisuudessa ne ovat ehkä hieman ylileveitä ympäristöönsä nähden…

Stewart Islandilla Juuso kahlasi täydelliselle rannalle

Stewart Islandilta löytyi niin täydellinen ranta, että lahkeetkin saivat lopulta kastua

Matkamme kääntöpiste Stewart Island sijaitsee Uuden-Seelannin eteläsaaren eteläpuolella. Täällä kohtasimme myös vihdoin pingviinit, joiden mukaan blogikin oli nimetty.

Te Anausta käsin teimme matkan Milfourd Soundille. Illalla hytisimme kaunilla rannalla kuvaamassa viiden asteen lämpötilassa.

Milfourd Sound itsessään oli upea paikka, mutta niin oli itse matkakin sinne. Maisemat ovat varmasti meidän TOP3 listalla.

Uudessa-Seelannissa pysähdeltiin PALJON ja kameran muistikortit piti tyhjentää jokainen ilta. Uskomattoman upea maa!

Wanakan lähellä oli maisemia joiden eteen jouduttiin näkemään hieman vaivaa. Vasta paluumatkalla tajusimme, että haastava tie oli juuri se toinen autovuokraamon kieltämistä tienpätkistä. Onneksi Rutinofin ei käynyt kuinkaan.

Wanakan lähellä oli maisemia joiden eteen jouduttiin näkemään hieman vaivaa. Vasta paluumatkalla tajusimme, että haastava tie oli juuri se toinen autovuokraamon kieltämistä tienpätkistä. Onneksi J väisteli kuopat eikä Rutinoff ollut moksiskaan

Uuden-Seelannin postilaatikot ovat kuin suoraan Aku Ankasta

Franz Josefin jäätikköllä emme käyneet itse kävelemässä, mutta J urheili läpi haastavan maastoreitin, jonka näköala paikalta pääsi ihastelemaan itse jäätikköä ja kävelijöitä.

Uuden-Seelannin eteläsaaren halki kulkevan Arthurs Passin maisemat olivat henkeäsalpaavat

Kaikouran kylään päädyimme hetken mielenjohteesta ja sinne varmasti palaamme jos eteläsaarelle uudemmin vielä pääsemme. Hieno päätös kolmen viikon Uuden-Seelannin Roadtripille.

Pienet lehtiin askarrellut uhrilahjat Balilla viedään jumalille/hengille kerran tai kaksi päivässä. Lahjan annon jälkeen niillä ei ole enää arvoa, joten päälle kompastelevan turistin ei tarvitse kömpelyyttään säikähtää.

Lembonganin saaren pääranta. Taustalla turistien paremmin tuntema Bali.

Lembonganin saaren pääranta sekä levein katu siitä hieman oikealla. Taustalla turistien paremmin tuntema Bali.

Paikalliset Galungan päivän vietossa Lembonganin saarella vaihtamassa temppelistä toiseen

Lembonganilla bensa-aseman kohdalla pieni poika pysähtyi koskemaan Millan jalkaa. Ihan kuin olisi vain halunnut kokeilla miltä valkoinen iho tuntuu :D

Lembonganilla bensa-aseman kohdalla pieni poika pysähtyi koskemaan Millan jalkaa. Ihan kuin olisi vain halunnut kokeilla miltä valkoinen iho tuntuu 😀

Matkan kiistatta mielenkiintoisin siirtymä tehtiin tällä paatilla Lembonganilta Balille kalastajan kyydissä

Maailman kallein kahvi Kopi Luwak saa alkunsa sivettikissan kakittua syömänsä kahvipapuvut. Kissa ei pysty papuja sulattamaan ja kulkiessa ruuansulatuskanavan läpi saavat ne ruuansulatusentsyymeistä ja vatsahapoista erityisen aromin. Pavut poimitaan ulosteen joukosta, pestään ja lopulta paahdetaan. Tätä nautittiin Balilla.

Helmikuussa Balilla on sadekausi ja sade pääsi todellakin välillä meidät mopolijat yllättämään. Tässä J näyttää mallia kuumimmasta mopoilumuodista talvi2012.

Indonesissa Lake Toballa paikalliset tuijottivat meitä kovasti siitäkin huolimatta, että Madventuresin perässä on järvellä rampannut paljonkin Suomalaisia reppureissaajia.

Lake Toballa oli bussit ahdettu täyteen kattoja myöden koululaisista.

Lake Toballa Indonesian Sumatran saarella todistimme yhden kauneimmista auringonlaskuista majapaikkamme Bagus Bayn laiturilla.

Pikkuinen Kirppu-kissa otti meidät omaksensa ja tuli aina hengaamaan mökkimme terassille Ko Lantalla

Kalastajat saapuivat kotiin saaliinsa kera Ko Lantalla laskuveden aikaan auringon laskiessa

Poika lähettää paperilyhdyn taivaalle Thaimaassa Ko Lantalla

Sympaattiselle pikku rantaravintolalle Khao Lakissa pääsi pikkuisella veneellä kunhan soitti kelloa

Prachuap

Prachuap Khiri Khanissa aurinko lämmitti ja kuivatti

Juuso luolassa Prachuap Khiri Khanissa

Luola-Selfie Prachuap Khiri Khanin lähistöllä sijaitsevassa Buddha- ja vartijat -luolassa

Uudet kotimaiset ystävämme saattamassa Bangkokin bussille Prachuap Khiri Khanissa. Heidän matka jatkui tästä vielä vuoden, mutta tiemme kohtasivat jälleen Suomessa ja ystävyys on säilynyt siitä asti. Huomenna taas treffataan!

Uudet kotimaiset ystävämme saattamassa Bangkokin bussille Prachuap Khiri Khanissa. Heidän matka jatkui tästä vielä vuoden päivät, mutta tiemme kohtasivat jälleen Suomessa ja ystävyys on säilynyt aina tähän päivään asti.

Bangkokin pilvenpiirtäjät

Bangkokin perussettiä

Hotellin katolla sijaitsevalla altaalla oli seesteinen tunnelma alhaalla kaduilla käytävästi Songkranin vesisodasta huolimatta

Iloiset vesisotaa käyvät paikalliset Songkranin huumassa

Kotiin paluun aamuna Bankokissa ei tehnyt mieli herätä

Saavutuksesta puheen ollen. Kaikki alkoi raportoinnista lähipiirille ja tuttaville, mutta vuosien aikana on mukaan tullut huikea määrä uusia tuttavia ja tuntemattomia. On ollut aivan mielettömän upeaa huomata täällä käyvän niin paljon enemmän ihmisiä kuin ikinä uskoimmekaan, tutustua muihin bloggaajiin, tehdä yhteistyötä muutamien tahojen kanssa ja saada jakaa teidän kaikkien kanssa nämä meidän seikkailumme. Kiitos! To be continued…!

18 Kommenttia

• Vastaa Sanna I Siveltimellä 17.8.2014 at 17:07

Oooh, voihan maailman kauneus! Ihana oli päästä tälleen pikakelauksella teidän huikealle reissulle mukaan! Varmasti ikimuistoinen reissu <3 Voi että toimitte kivasti inspiraationa omallekin seikkailulle!

• Vastaa Pingviinimatkalaiset 18.8.2014 at 21:54

Kiitos Sanna <3 Ihanaa päästä pian teidänkin reissulle virtuaalisesti mukaan!

• Vastaa Elina / Narulelu maailmalla 17.8.2014 at 19:57

Näitä teidän upeita kuvia jaksaisi katsella varmaan loputtomiin. Olen ryhtynyt seuraamaan blogeja vasta tässä viimeisen vuoden sisällä, joten en ole seurannut pitkää matkaanne. Täytyy paneutua siihen joskus ajan kanssa 🙂 Ihanaa elokuuta teille!

• Vastaa Pingviinimatkalaiset 18.8.2014 at 21:57

Kiitos Elina ja ihanaa elokuuta myös sinulle/teille 🙂 Siellähän ne vanhat jutut säilyy arkistoituna jos joskus kaipaa tarinaa luettavaksi. Uusia (vaikkakin lyhyempiä) toisaalta seuraa toivottavasti mahdollisimman pian!

• Vastaa Tiina, Kinttupolulla 17.8.2014 at 20:02

Hieno reissu ja rutkasti onnea 🙂 12 vuoden kuvista olisikin vaikea karsia niitä tärkeimpiä, joten tää oli hyvä kooste. Meillä tulee loppuvuonna 14 vuotta täyteen… apua miten se aika kuluu ja miten vanhoja tässä jo ollaan 😀

• Vastaa Pingviinimatkalaiset 18.8.2014 at 22:05

Kiitos Tiina! Joo aina on kamera kulkenut mukana, joten koko 12 vuotta olisi vaikeampi palastella kuviksi. Ollaan siis onnellisia siitä, että niin monta kuvaamisen arvoista hetkeä on kertynyt, että niitä ei enää saisi puretuksi järkeväksi kokonaisuudeksi. Vanhuutta en haluaisi edes miettiä, joten pakko vaan ottaa ilo ja juhla irti seuraavista mittariin pärähtävistä lukemista 😀

• Vastaa Ulletin 17.8.2014 at 20:49

Yhdyn Sannan kommenttiin että oli tosi kiva pikakelaus teidän matkasta. Voi että täällä taas pää surraa, että mitä meidän pitäis tehdä meidän reissuplänien kans 😀 Hieman tässä tulee matkakuumetta näitä kuvia kattellessa 🙂 Wau mikä kokemus teillä on ollut. Happy 4 u!

• Vastaa Pingviinimatkalaiset 18.8.2014 at 22:08

Voi kuule, et tiedäkään miten mukavaa on seurailla teidän muiden suunnitelmia nyt vuorostaan ja fiilistellä mukana! Nyt vaan suin päin kohti tuntematonta, kun siihen tarjoutuu lähes tarjottimella mahdollisuus 😉 Mä jaan inspiraatiota enemmän kuin mielelläni ja kannustan niiden ainokaisten ”esteiden” ylityksessä tarvittaessa <3

• Vastaa Heidi / Auringon alla 18.8.2014 at 08:38

Ihan mielettömiä kuvia! Kiitoksia maanantaiaamun piristyksestä 🙂 Elokuu tulee olemaan myös meille tärkeä kuukausi, sillä myös meidän tarinamme alkoi elokuussa ja tulevana lauantaina menemme naimisiin, tarkoituksella elokuussa. Ehkä se vaan on kaikkein paras kuukausi?

• Vastaa Pingviinimatkalaiset 18.8.2014 at 22:11

Kiitos Heidi ja eipä kestä 🙂 Elokuu on hieno kuukausi ja upeaan aikaan on teilläkin hääpäivä mietittynä. Pimenevät illat tuovat tunnelmaa ja syksyllä on sitten teilläkin monen monta tunteita herättävää hetkeä lisää muisteltavana. Tsemppiä viimeisille päiville ja nautinnollista hääpäivää! Siitä tulee upea!

• Vastaa Laura/Urbaani viidakkoseikkailijatar 18.8.2014 at 09:27

Ihania kuvia, ihania muistoja! Muutamia tuttuja paikkoja, monia tuttuja fiiliksiä. Muistoihin upputuminen on ihan parasta etenkin tällaisina sadepäivinä :).

• Vastaa Pingviinimatkalaiset 18.8.2014 at 22:13

Kiitos Laura! Aina on yhtä mukavaa uppoutua tuttuihin maisemiin olivat ne sitten omassa tai kaverin blogissa 🙂 Hienoa, että olemme päässeet kokemaan niin monia näitä maailman kolkkia, että on mitä fiilistellä.

• Vastaa Laura R. 18.8.2014 at 11:12

Kiitos ihanasta postauksesta, upeista kuvista ja jälleen mun matkakuumeen pahentamisesta! Niin tuttuja fiiliksiä ja myös maisemia. Teidän tämän reissun kuvia aikoinaan katsellessani haaveilin omastakin isosta matkasta, ja tasan kahden viikon päästä sille matkalle lähdöstä on vuosi aikaa, paluusta pian kolme kuukautta. Ollaan oltu molemmat tästä johtuen jotenkin todella herkillä (Laurikin oli selannut vkonloppuna kännykästään kaikki reissukuvat ja laittoi aika sentimentaalista viestiä mulle töihin), että nytkin sit kirjoittelen tätä perus tippa linssissä 😀 Huh huh. Onnea teille ihanille upeasta blogitaipaleesta, mutta vielä upeammasta yhteistaipaleesta! <3

• Vastaa Pingviinimatkalaiset 18.8.2014 at 22:19

Kiitos Laura <3 Ihana jos vielä pystytyään lisäämään sun matkakuumetta! Tiedän mitä tarkoitat herkillä fiiliksillä, niin monesti vuorostani niitä sinun blogisi kautta viime talven aikana koin erityisesti Uudessa-Seelannissa reissatessanne <3 Onnellinen tippa linssissä on vaan hyvästä ja tarkoittaa sitä, että niillä asioilla on ollut paljonkin arvoa. Siinä on muisto, jota kukaan ei voi koskaan sinulta ottaa pois ja se säilyy juuri sellaisena kun sinä sen haluat säilyttää. Ja mikä onni onkaan jakaa se oman puoliskonsa kanssa 😉

• Vastaa VeeraBianca 18.8.2014 at 11:35

Senkin ihanat <3 Uppouduin näihin kuviin ihan täysin <3

• Vastaa Pingviinimatkalaiset 18.8.2014 at 22:19

Kiitos Veera <3

• Vastaa Inka 20.8.2014 at 18:15

Onnea niin paljon! Ja Milla on kyllä niin tanssija tuossa rantakuvassa! <3

• Vastaa Pingviinimatkalaiset 20.8.2014 at 22:20

Kiitos Inka <3 Milla ehkä enemmänkin fiilistelee kuvassa 😀 Toiset fiilistelee ojentelemalla rannalla ja toiset tekemällä kiertopotkuja lentokentillä. Noin niinku esmeks 😉